Címkék:


Szavazás
Véleményed szerint melyik az a marketing eszköz, amely ma eredményes tud lenni a márkakereskedésekben? (előbb figyelmesen olvasd végig utána szavazz, akár több válaszra is)
1)Nyomtatott médiában való hírdetések, PR cikkek.
2)Rádióban, televizióban megjelenő hírdetések.
3)Szórólap készítése, terjesztése.
4)Saját Web oldalon történő kereskedelmi és vevőszolgálati kínálat vonzóvá tétele, vásárlásra való ösztönzés elősegítése.
5)Ügyfelek elérése akciók közlése online hírlevél vagy SMS formában.
6)Nyílt hétvégék, márkakereskedésen belül történő rendezvények.
7)Kitelepülések, kiálításokon való részvétel.
8)Semmi értelme egy fillért is kiadni marketingre, mert úgyse jön be ügyfél, vagy ha bejön, nem a hírdetésünkre.
9)Eladást segítő oktatás, továbbképzés a kereskedelmi részleg részére.
10)Vevőszolgálati részleg részére oktatás, továbbképzés a jobb és tökéletesebb ügyfélkiszolgálás érdekében.
11)Bármilyen szponzorálás. (esemény, sportegyesület, művészet, intézmény stb.)
12.)Fizetett banner és kereső szavak elhelyezése különböző Web oldalakon.
13)Importőrök által a márkakereskedések felé anyagilag támogatot bármely marketing eszköz vagy megjelenés.

játékszabályok

főoldal érdekes történetek hogy még profibb legyek regisztráció


SZAVAZZ, HOGY MÉRNI TUDJUNK!
2009. 05. 11. 15:39
Lezárult egy szavazás, amely sokak számára talán meglepő eredményt hozott.
A következő kérdésben kértem a véleményeteket:

"Az importőrrel való partneri kapcsolatod hányas osztályzattal értékeled?"

Meglepően sokan válaszoltatok, aminek rendkívül örültem.

A kérdés természetesen mindenki számára fontos, hiszen a nehéz időkben még jobban össze kell(ene) tartani.

Mivel rálátásom van több máka üzletpolitikájára, bizony sok importőr már felismerte, hogy együtt könnyebben át lehet vészelni ezt a nehéz időszakot.

Sajnos vannak még mindig olyan importőrök, akik a komoly visszaesést még mindig a kereskedők nyakába varják és továbbra is erőből tárgyalnak a márkakereskedőkkel.

 

Az eredmény a  következőképpen alakult:

 

5-ös osztályzatra értékelte a válaszadók 20.8%-a kapcsolatát az importőrrel.

       Ez biztató, tehát vannak olyan márkakereskedők, akik úgy érzik, hogy törődik velük az  importőr.

      Továbbra is hasonló jó együttműködést kívánok!

 

 4-es osztályzatra értékelte 12.5%. Ha mind ilyen volna meg lenne elégedve mindkét fél.

 

 3-as osztályzatra értékelte szintén 12.5%. Soha rosszabb ne legyen a kapcsolat.

 

 2-es osztályzatra értékelte 29.2%. Ez már nagyon beteg.

         A legnagyobb százalékban erre az osztályzatra adtátok le a szavazatotokat. Na ez már nincs rendjén.

         Ilyen kapcsolattal mit ér az importőr? Hogyan tudja motiválni a kereskedőket? 

         Talán felajánl egy játékot, amit úgy hívnak, hogy "orosz rulett"? 

 

 1-es osztályzatra értékelte 25%. Borzasztó!!! A 25% adta azt a válasz, hogy elégtelen a kapcsolata az importőrrel.

         Biztos vagyok benne, hogy azok a kereskedők nyilatkoztak így, akik importőrei nem partnerként kezelik a dealereket.

         Bravó!!! Csak így tovább importőrök!!!      

         Biztos, hogy a márka értékesítése és imázsa ezeknél a márkáknál mélyponton lehet.

 

Újabb kérdés,hogy tanuljunk belőle!!!

 

Felkerült a Web lapomra a következő kérdés, amelyre várom szavazásotokat. 

Ugyanúgy kérlek benneteket, hogy minél többen válaszoljatok, mert most is egy rendkívül fontos témát feszegetek.

Kérdés pedig a következő:

 

"Véleményed szerint melyik a legfontosabb munkakör az autós márkakereskedésben?"

 

A felsorolásból remélem semmi nem maradt ki, így ki tudjátok választani számotokra a legmegfelelőbbet.

 

Miért fontos ez?

 

Mert valószínű, hogy  Ti is belegondoltatok már a cégetek működésében, és helyre tudjátok tenni a fontos munkaköröket.

 

Persze hogy minden pozició fontos. Egy cég csak úgy tud hatékonyan mőködni, ha mindenki végzi feladatát. Ha még jól elkészített munkaköri leírás is van minden dolgozóra, akkor ott már nagy baj nem lehet.

 

Mégis, vegyünkk például egy labdarúgó csapatot, ahol ugye minden poszt fontos. Azért az a csatár, aki a gólokat rúgja, és érte megy ki 30-40 ezer ember (sajnos nem Magyarországon) talán a többinél is fontosabb szerepet tölt be.

 

Persze  egy márkakereskedést más szemszögből is érdemes vizsgálni. De nem akarlak befolyásolni. Sszavazz saját belátásod szerint!

 

Még egy kis adalék a szavazáshoz. Németországban 2005-ben egy tréning vezető cég elvégezte ugyanezt a felmérést. Számomra nagyon meglepő eredmény született. Természetesen ezt csak a szavazás értékelésénél fogom ismertetni, hogy ne befolyásoljalak Benneteket a véleményetek kialakításában.

 

Jó szavazást kíván

 

Feribácsi  

  

 

 


Kommentek

Új hozzászólás
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Email:
Jelszó:
    

Elfelejtetted jelszavad? Kattints ide!



Akik már bizonyítottak a márka-kereskedésekben: