Címkék:
(1)
értékesítő (1)
használt autó (1)
kereskedelmi vezető (5)
marketing (7)
marketing vezető (8)
munkafelvevő (1)
munkafelvevő, tulajdonos (1)
műszaki igazgató (4)
szervizvezető (5)
tulajdonos (10)
új autó (11)
vevőszolgálati vezető (10)
ügyvezető (13)
minden bejegyzés |
MÉG EGY INDOK A VEVŐSZOLGÁLAT ERŐSÍTÉSÉRE!
2010. 03. 17. 14:32
- Feri Bácsi! Nem vagy te egy kicsit meglökve? Gondolod, hogy ma hasznosak tudnak lenni ezek a felmérések a szakmátoknak?
Ezt a kérdést egy olyan barátom tette fel, aki nem szakmabeli, de rendszeres olvasója és rektora az általam készített írásoknak. Válaszom neki és Nektek is az, hogy ezzel a "mostoha szakmával", amelyik a milyenk, nagyon kevesen foglalkoznak ilyen szinten, vagy ha igen, akkor elsősorban a kívülállók, akik teljesen másként látják a helyzetünket. Hát ha valaki, akkor én belülről látom az óriási problémákat és a magam módján próbálok segíteni. Ha ez valakinek tetszik, elolvassa és véleményt fűz hozzá valamilyen formában. Ha nem tetszik, azt nagyon sajnálom, legyen ez mindenkine saját belügye. Szerncsére sokan vannak velem, bizonyíték erre a sok szavazat, amiből lehet meríteni. Ismeritek azt a mondást, hogy minden férfi meg van lökve valami hülyeséggel. Én azzal, hogy próbálom hangomat hallatni a márkakereskedői társadalom mellett, ée elgondolkoztatni azon kereskedőket, akik olvassák a blogjaimat, hogy merítsenek ötleteket a leírtakból. De térjünk a lényegre és a központi kérdés kiértékelésére.
Kérdés a következő volt:
Véleményed szerint kik azok a márkakereskedők, akik túl fogják élni ezt a nehéz időszakot, és tovább tudják folytatni tevékenységüket?
Ugye, hogy nem is olyan hülye téma. Nézzük milyen sorrend alakult ki!
Első helyezet a következő válasz lett 18.7%-kal:
"Akik erős szervizháttérrel rendlkeznek"
Ha életben kívánsz maradni a kiadásaidat kompenzálni kell a bevételeiddel. De mi hoz ma pénzt? Az új autó értékesítés? A használt autó értékesítés? Vevőszolgálat a maga műhelyével és alkatrész forgalmával? Bizony a válaszok nagytöbbsége is azt támasztotta alá, hogy erős szervizháttárrel át lehet vészelni ezt a kegyetlenül nehéz időszakot. (feltéve, ha nincs iszonyatos nagy hitelállománya a márkakereskedésnek) Könnyebb dolga azoknak van, akik rendelkeznek szervizműhelyen kívül komoly lakatos és fényező állásokkal. Persze ezeket meg kell tölteni munkával. Na ehhez ma profi hozzáállás kell, mind a műhely részéről, mind a marketing részéről. Megtartani a már meglevő- és visszacsalogatni a régi ügyfeleket ma döntő fontosságú egy márkakereskedés életében. Még egyszer kihangsúlyozom, hogy még nyomatékosabb legyen: CSAK PROFI MUNKÁVAL lehet! Ha valaki ezzel nem ért egyet nagyon szívesen konzultálok vele személyesen. Higgyétek el, volt már sikerélményem ebben a témában!
Második helyezettel, 16.9%-kal, a következő válasz futott be:
"Akik ez idáig is és ez után is szigorú költség hatékony gazdálkodást folytattak illetve folytatnak.
Hát ha idáig nem tetted, most itt az ideje, hogy megtedd, vagy megtanuld olyantól, aki ezt nagyon jól csinálja. Rendkívűl nagy erőfeszítést igényel, a gazdasági ismeretek elsajátítása, annak a vezetőnek, aki bebizonyította, hogy nagyon jó műszaki szakember, de ehhez a témához nem ért igazán profi módon. Bizony meg kell tanulni, amit sokan meg is tettek! Nincs más választás. Megköveteli az élet és a szükség, amit a mai helyzet ránk kényszerített.
Harmadik helyezetként a következő megfeleltetés kapott 15%-ot.
"Akinek vannak pénzügyi tartalékai."
Na ilyen márkakereskedés ma kevés akad. A legfőbb indok az, hogy amikor jöttek az eredmények az importőrök olyan márkaszabványokkal rukkoltak elő, amelyek komoly anyagi megterhelést jelentettek a kereskedések számára. Új szalon, új bútorok, mérhetetlen célszerszám igény, előírás az indokolatlan számítógép programok megvásárlására, és még folytathatnám a sort. Természetesen, azért meg kell említeni a mi felelősségünket is. Sajnos nem folytattunk olyan szigorú gazdálkodást, mint manapság amikor a szükség rávisz. Ennek egyenes következménye, hogy nem tartalékoltunk akkor sem, amikor tehettük volna.
További válaszok már jóval kevesebb szavazatokat értek el, de érdemes rövid kommentárt fűzni ezek kiértékelésére is.
9.4%-ot ért el a következő válasz:
"Akik nem vitték ki az ez idáig megtermelt profitot más tevékenységbe."
Azt hittem, hogy szinte egyetlen egy szavazatot sem fog kapni ez a megfeleltetés, és nézzük csak a nagyedik helyre kúszott fel. Csak az importőrök és a finanszírozók gondolatvilága miatt tettem be, és tessék valós tényező lett. Persze az is lehet, hogy sok importőr és finanszírozó dolgozója szavazott, és ők úgy látják, hogy a márkakereskedők más tevékenységbe vitték ki a megkeresett profitot és a kapott hiteleket. Lehetséges, hogy egy-két márkakereskedőnél ez előfordulhatott, de közel se ez volt jellemző a múltban.
8.9%-kal lett ötödik helyezet a sorban 7. válasz:
"Akik hitelképesek a babkoknál."
Ma az a márkakereskedő, aki hitelképes a bankoknál, túlélte a válságot. Persze akkor, ha továbbra is profi módon viszi a kereskedését. Mennyi ilyen kereskedő van? Nem hiszem, hogy a megszámlálásuk több napot venne igénybe. Valószínű, akik hitelképesek a bankoknál, azoknak nem is kell hitel. Legalább is Ilyen feltételekkel! Nem csoda, hogy nem vesznek fel hitelt azok sem, akik könnyű szerrel kapnának.
8%-ot kapott az a válasz, amely így hangzott:
"Ahol pénzügyi befektető a tulajdonos és tudja kompenzálni a jelenlegi veszteségeket."l
Van ilyen! A befektető úgy érzi, hogy kivárja a válság végét és utána olyan piaci helyzet lesz, amivel vissza tudja hozni a befektetett pénzét. Befektetői gondolkodás, sok sikert kívánok részükre.
Még ez a válasz is kapott, 5.2%-ot pedig azt hittem, hogy ilyen már nincs:
"Akik jóban vannak az importőrrel és el tudnak intézni plusz bonuszokat."
Mutyizás? Korrupció? Na ezért érdemes ilyen felméréseket készíteni! A mindig tiszta és makulátlan importőrök leállnak mutyizni a márkakereskedőkkel? Persze tudom, nem minden importőr és csak egy-két alkalmazottról vab szó, de hát ez már mindegy. Büszke lehet az az importőr, akinek ilyen beosztotjai vannak. Persze ezek után lesz olyan importőri alkalmazott, aki megharakszik rám. Erre csak azt tudom mondani, amit Hofi Géza már klasszikusként idézett sorai támasztanak alá: "Haragszol? Ne rám haragudj, hanem arra, aki kinevezett!"
Véleményem szerint több szavazatot érdemelt volna 4.7%-nál a következő válasz:
"Akinek külsős pénzügyi és marketing tanácsadó cég segít."
Persze tudom, hogy erre most nincs pénz, de higgyétek el, sokat tudnak segíteni és a profik megérik a pénzüket.
Na most jön a bombameglepetés! Tizenkét válasz közül kilencedik lett 4.2%-kal a következő:
"Akik több márkával és több márkakereskedéssel rendelkeznek."
Láttam példát egy márkával foglalkozó kis márkakereskedésre, amely túl fogja élni a válságot, és láttam példát olyanra is, amely több márkával foglalkozik és a közeljövőben fogja "bedobni a törülközőt". Ahogy előzőekben taglaltam: "Erős szervizháttér, minimális hitel, szigorú gazdálkodás". Akár szlogen is lehet. Most már azt hiszem mindenkinek megvan Darwin idézete aki azt mondta: "Nem a legerősebb éli túl, hanem, aki legjobban tud alkalmazkodni az új helyzethez."
4.2%-kal tizedik lett a következő válasz:
"Akik családi vállalkozásként végzik, és az egész család a márkakereskedésben dolgozik."
Kevés szavazattal jutalmaztátok meg fáradozásaikat azoknak a márkakereskedőknek, akik valóban, az egész kereskedést családi vállalkozásnak tekintik. Erre számtalan példa van kis és nagy márkakereskedések tekintetében. Sok helyen már a gyerekek is aktív részesei a kekreskedés munkájának.
3.2%-kal lett 11. a következő válasz:
"Akinek szerencséjük lesz"
Kommentár nélkül, ne a szerencsében bízzon senki, mert a csodavárás időszaka már a múlté.
Utolsó helyezet lett 1.9%-kal a következő válasz:
"Akinek évi új autó eladásuk 500 darab felett van."
5-6 évvel ezelőtt a Csoportmentességi Törvény bevezetése után nagyon sok szakértő kijelentette, hogy csak az fog tudni fennmaradni, aki legalább 500 autót fog értékesíteni egy év alatt. Megdőlt a jóslat! Bizony ma 500 új autót eladni márkakereskedésenként szinte lehetetlen. Mégis életben kell maradni. Hogy hogyan, remélem részben rávilágítottam a válaszok alapján.
Remélem tanúlságos volt a felmérés, és hasznosítani tudjátok a munkátok során.
Feribácsi
Új felmérés, új tanúlságokkal!
A most megjelenő központi kérdés, és az azokra adott válaszok, nagyon tanulságos következtetéseket hozhatnak ki az értékelés során Kérlek benneteket, hogy legyetek olyan aktívak, amolyenek voltatok ez idáig is.
Központi kérdés a következő:
"Véleményed szerint melyik az a marketing eszköz, amely ma eredményes tud lenni a márkakereskedésekben?
Remélem érdekesnek tartjátok a kérdést éppen most, amikor szinte minden márkakereskedésben nagyságrendekkel lecsökkentek a marketing költségek.
Jó szavazást és sikeres gazdasági eredményeket kíván
Feribácsi
Címkék: kereskedelmi vezető, marketing vezető, műszaki igazgató, szervizvezető, új autó, vevőszolgálati vezető, ügyvezető
Kommentek
Új hozzászólás
|
|