Címkék:
(1)
értékesítő (1)
használt autó (1)
kereskedelmi vezető (5)
marketing (7)
marketing vezető (8)
munkafelvevő (1)
munkafelvevő, tulajdonos (1)
műszaki igazgató (4)
szervizvezető (5)
tulajdonos (10)
új autó (11)
vevőszolgálati vezető (10)
ügyvezető (13)
minden bejegyzés |
CSAK AKKOR TÁMOGATLAK, HA OTT HIRDETSZ AHOL ÉN MONDOM.
2009. 03. 03. 13:39
Ismerős ez a mondat?
Van olyan importőr, aki nem ezt az üzenetet küldi a márkakereskedő felé? Gratulálok minden olyan importőri marketingesnek vagy kereskedelmi igazgatónak aki csak akkor ad marketing támogatást a márkakereskedőnek, ha az ő általa megjelölt médiákban hirdet. Vegyél elő egy öt évvel ezelőtti marketing körlevelet. Ugyanazok az újságok, rádiók, TV csatornák szerepelnek benne amit ma is ajánlanak az importőrök. Haló! Ébresztő! Tisztelt importőri Csapat! Megváltozott a helyzet. Azok a módszerek, amelyek öt évvel ezelőtt jónak tűntek ma már elavultak, kidobott pénz ott hirdetni ahol azelőtt. (Akkor se voltak jók, csak nem volt nehéz autót eladni. Példák vannak rá, hogy akkor hirdetés nélkül is jöttek az emberek a szalonba.) Importőrök! A Ti feladatotok hirdetni országos médiákban. Erre van keretetek. Márkakereskedők! Használjátok ki az új módszereket. Olcsóbb, hatékonyabb.
Van ilyen? Hát nem kell milliókat elkölteni feleslegesen a médiákban? Igen van. De mik ezek? Bizonyítottan hatékonyak-e? Tapasztalatból mondom igen. Na nézzük mik ezek. A felsorolás nem fontossági sorrendet takar, ha már valamelyiket alkalmazod lépéselőnybe vagy a konkurenciával szemben.
1.) Email hírlevél küldés 2.) SMS küldés 3.) Keresztmarketing 4.) CRM modul 5.) Web lap! Web lap! Web Lap! Azt hiszem a Jolly-Jokert is ki kell játszanom. Ezt egy amerikai marketing guru tette rendkívül népszerűvé . Így hangzik: - Ha kevesebb marketing költséget akarsz, tanítsd meg munkatársaidat mosolyogni. (mennyire igaz!?)
Adott már ezekre az „új” módszerekre támogatást valamelyik importőr? Ha igen akkor jó úton halad a márka marketing stratégiája. Ha nem akkor NO COMENT.
A cikk elolvasása után fogj egy darab papírt és felelj a következő kérdésekre. a.) Mennyi regisztrált ügyfeled van? b.) Ebből mennyinek tudod az Email címét? c.) Mennyi olyan ügyfeled van akinek tudod a telefonszámát? d.) Mennyi olyan flottás ügyfeled van akiket rendszeresen kiszolgálsz. (Keresztmarketing miatt fontos)
Ha a számok leírása tovább tart, mint 2 perc akkor át kell gondolni az egész marketing koncepciódat.
Ugye arról nem kell meggyőzni, hogy a céged legnagyobb értéke a meglévő ügyfélbázisban lévő ügyfeleid. (Nem az épületed, a gépeid, az informatikai eszközeid, használtautóid, és még folytathatnám a sort.) Ha ezeket az ügyfeleket nem tartod karban, nem tartod be a 90 napos szabályt akkor el fognak menni a konkurenciához. Mi az a 90 napos szabály? Az hogy 90 napon belül valamilyen életjelt kell adni magadról, hogy még a piacon vagy és fontosnak tartod, hogy továbbra is az ügyfeled maradjon. Ha nem teszed nagy esély van arra, hogy elmenjen a konkurenciához. Milyen indokokkal keresheted meg őket? Csak ötletként egy-kettő: Vizsgára, zöldkártyára kiértesítés. Téli gumi tárolásra egy évben kétszer. Email hírlevél küldés. (Ugye milyen fontos az Email regisztráció, hiszen nem kerül semmiben a küldés.) Ha van Jó számítógépes programod vagy CRM modulod köszöntheted születésnapján, névnapján. Ha rögzítetted valaha a hobbiját…….Nem folytatom, hiszen Te is tudnád folytatni a felsorolást.
Keresztmarketing! Szinte senki nem él vele. Partner cégeid alig várják, hogy dolgozóikat hozzád küldjék autót vásárolni, vagy hogy igénybe vegyék a szolgáltatásodat. Persze ez egy kis munkával jár a marketingesednek, de plusz költsége szinte semmi. Szívesen beszámolok olyan márkakereskedőről ahol ez működik.
Web lap! Egyik kedvenc témám. Jobbnál jobb Web lapokkal találkozom. Látszik, hogy profi csapat készíti el, és szebbnél szebb oldalak követik egymást. Ezekkel a hon lapokkal csak egy baj van. Senkit nem ösztönöz vásárlásra és nem invitálja be a szalonba az ügyfeleket.
Most jön az aggódó kérdés? De honnan szerzek új ügyfeleket?
Ne aggódj ha ezekkel a módszerekkel dolgozol ugyanúgy megkapják az információt azok is akik még nem jártak a szalonodban. Ismerős ajánlásos új ügyfél gyűjtésről remélem nem kell meggyőzni senkit.
Próbálj eljátszani a gondolattal és tételezd fel, hogy van már 30.000 regisztrált ügyfeled akinek ki tudsz küldeni Email hírlevelet. Számolj! Ennek csak az 1%-a, ami nevetségesen kevés, is 300 fő. A hírlevél kiküldése ingyenes és 300 embert becsaltál a szalonodba. Mennyi pénzt kellett volna elkölteni valamilyen médiába vagy médiákban, hogy bejöjjön 300 ügyfél a mai időkben?
Hú de sok maradt még bennem ezekről a témákról. De majd a legközelebbi Gémosz hírlevélben vagy az újságban folytatom és részletesebben kifejtem álláspontomat. Ebben a rendkívül nehéz helyzetben úgy szeretnék segíteni azokon a márkakereskedőkön akik ezt az itt leírtakat magukénak érzik. Valamennyi e téma iránt érdeklődőnek felajánlok egy teljesen ingyenes konzultációt, ahol élő szóval is el tudom mondani álláspontomat. Miért költenél el több pénzt, ha hatékonyabb tudsz lenni kevesebbel is.
Ha felkeltettem az érdeklődést az új marketing koncepció után kérlek írj a feribacsi@oginet.hu Email cimre.
Ha hülyeségnek tartod az egészet akkor is jó néven veszem a véleményedet. Feribácsi Címkék: , marketing, marketing vezető, szervizvezető, tulajdonos, új autó, vevőszolgálati vezető, ügyvezető
Kommentek
Új hozzászólás
|
|